Підготовка до уроку

Підготовка уроку – це своєрідна творча лабораторія вчителя. Але, щоб творити, потрібно мати хорошу підготовку з методики інформатики, вміти планувати свою роботу.
Система планування включає в себе:
1) річне (піврічне) плануванняскладання календарного плану;
2) тематичне плануванняскладання тематичних планів;
3) поурочне планування складання плану або конспекту уроків.
У відповідності з цим можна виділити три етапи у підготовці до уроку:
1)     підготовка до нового навчального року;
2)     підготовка системи уроків по даній темі;
3)     підготовка до чергового уроку.
На першому етапі розвязуються питання: для чого, чому і як вчити учнів даного класу. Важливо враховувати те, чому і як вчили учнів у попередніх класах і бачити перспективи навчання в наступному році.
До початку навчального року вчитель детально вивчає програму, пояснювальну записку до неї, аналізує зміст підручника та методичної літератури.
Вчитель перевіряє наочність, яка знаходиться в кабінеті інформатики, та учнівські робочі ЕОМ.
У відповідності з навчальним планом і програмою здійснюється піврічне планування, що містить приблизно розбивку навчальних годин по уроках, яке називається календарним планом. Складений за програмою і затверджений дирекцією школи календарний план є основним документом, яким вчитель користується безпосередньо при підготовці до кожного уроку. В календарних планах повинний бути весь матеріал (назви тем уроків), який передбачений програмою для вивчення в даному класі на півріччя, а також контрольні і самостійні роботи. Весь матеріал розподілено по уроках.
Якщо потрібно, то можна вносити зміни в календарний план навіть після його затвердження, погоджуючи з дирекцією школи.
На другому етапі підготовки вчителя до уроку центральне місце займає тематичне планування, види якого є різні. В тематичному плані виділяють тему кожного уроку, контрольні і самостійні роботи, планують повторення матеріалу, використання дидактичних матеріалів і ТЗН. Складаючи такий план вчитель добре продумує систему уроків по даній темі, заздалегідь готує потрібні наочні посібники, добирає задачі для розв’язання в класі і дома, самостійних і контрольних робіт.
Тематичне планування є корисним для всіх вчителів, але не є обовязковим.
На третьому етапі при підготовці до уроку вчитель складає поурочний план або конспект уроку. Конспект чи план уроку допомагає вчителю краще провести урок, а дирекції – проконтролювати чи вчитель готовий до уроку. Якщо вчитель не написав поурочного плану, то дирекція має право не допустити вчителя до уроку. Тому  поурочний план або конспект є обовязковим документом. Єдиної форми конспектів не існує. В методичній літературі даються зразки планів і конспектів уроків. Вчителям-початківцям потрібно писати деталізовані конспекти уроків, в яких потрібно зазначати методи, якими буде користуватися вчитель на уроці, повністю розв’язати ті вправи і задачі, які розв’язуються в класі і вдома; сформулювати всі питання, які будуть ставитися до учня, передбачати орієнтовні відповіді на них. Корисно зобразити в конспекті, що і як буде зображено на дошці.
До уроку вчитель повинен готуватися заздалегідь, щоб уроки складалися в єдину систему і логічно продовжували один одного.
Щоб скласти поурочний план або конспект уроку і взагалі, щоб підготуватися, вчитель повинен насамперед продивитися календарний план, матеріал в підручнику, методичні посібники, розв’язати задачі, які планується розглянути в класі і задати додому. Якщо потрібно, то підготувати кілька карток для індивідуальної роботи. Переглянути виконання програм на робочих ЕОМ. Проглянути конспект попереднього уроку, згадати, як він пройшов, яке домашнє завдання було задане, як воно розв’язується.
Після проведення  уроку вчитель мислено його аналізує, виявляючи найбільш вдалі елементи чи основні недоліки і їх причини. Корисно в конспекті робити відповідні помітки.


2 коментарі :